EVENIMENTE









Mini-celule de combustibil pentru mini-aplicatii

Articol de Mihai Surducan

O noua celula de combustibil capabila sa-si regleze capacitatea energetica generata isi poate gasi aplicatii in aparate mici, precum masini de tuns iarba, drujbe sau laptopuri.

Celulele de combustibil clasice transforma hidrogenul si oxigenul in apa, cu eliberare de electricitate. Sunt nepoluante, dar datorita pretului inca ridicat si a eficientei adesea reduse, ele nu au trecut de la experiment in masinile si aparatele noastre de zi cu zi.

Multe dintre aceste celule folosesc sisteme electronice pentru reglarea energiei generate, precum si o serie de alte sisteme complexe care se ocupa de umiditate si recuperarea combustibilului nereactionat, totul pentru a mari eficienta.

Jay Benziger, profesor de inginerie chimica la Universitatea Princeton, a reusit sa simplifice procesele secundare necesare randamentului crescut intr-o celula noua. In aceasta, alimentarea cu hidrogen cotroleaza direct energia produsa, similar cu modul in care cantitatea de combustibil controleaza puterea in motoarele cu combustie interna.

Toata reactia odata

In sistemul lui Benzinger, o parte din apa rezultata se aduna pe fundul camerei de reactie, in timp ce restul se scurge intr-un container exterior. Astfel, intr-o prima instanta, se rezolva problema umiditatii necesare in celula.

Pe de alta parte, presiunea gazelor introduse modifica nivelul apei si influenteaza direct cantitatea de electricitate produsa printr-un mecanism simplu. Daca se introduce mai mult hidrogen, nivelul apei scade si creste spatiul disponibil reactiilor. Daca fluxul de hidrogen este mai mic, presiunea se micsoreaza, iar spatiul de reactie scade si el datorita apei care se intoarce din container.

Celulele traditionale folosesc si sisteme costisitoare de reciclare a combustibilului, deoarece la fiecare deplasare a acestuia prin camera de reactie se consuma doar 30 pana la 40 la suta. In procesul conceput de Benzinger, nu mai este nevoie de reciclare, deoarece apa inchide sistemul de reactie, iar combustibilul ramane aici pana la consumarea completa.

Masini de tuns iarba alimentate cu hidrogen

E chiar mai simpla decat majoritatea celulelor de combustibil, a declarat Benzinger, care le considera perfecte pentru aplicatii mici, precum masinile de tuns iarba. Sistemul este ideal pentru motoare cu combustie interna mici care nu sunt restrictionate de controlul emisiilor si polueaza mult.

Alimentarea celulelor se poate face foarte usor, considera el. Hidrogenul poate fi distribuit in rezervoare returnabile, precum rezervoarele cu propan utilizate in gratarele cu gaz. Urmatorul pas este conectarea mai multor celule pentru a mari puterea generata. Benzinger spera ca astfel sa poata intrece celulele de combustibil testate acum de industria automobilelor.

sursa : http://ro.altermedia.info/
cu acordul autorului

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

    Comentariile care contin injurii, un limbaj licentios, instigare la violență sau ura vor fi sterse. Îi rugam pe cititori sa ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe NaturEnergy.

Sisteme solare termice


  • Energia vantului
  • Energie solara cu panouri fotovoltaice
  • Energie geotermala
  • Energia mareelor
  • Energie Hidro
  • Biocombustibil
  • Energie solara
PARTENERI MEDIA








DK Expo



















Real Time Web Analytics Solutie web: Open Web Design