Românii ar achiziționa o pompă de căldură pentru eficiență, zice un studiu
Aproape trei sferturi dintre români, 74% mai precis, trăiesc în umbra neștiinței când vine vorba despre utilitatea pompelor de căldură în gospodării. Un studiu recent, publicat într-o zi de luni, scoate la iveală că patru din zece oameni consideră prețul ridicat al acestor dispozitive ca fiind cea mai mare piedică în calea achiziției lor.
În cadrul unui proiect susținut de Delgaz Grid și E.ON, platforma despre-energie.ro a colectat date care relevă că 45% dintre respondenți nu cunosc faptul că pompele de căldură sunt capabile să încălzească locuința în timpul iernii și să o răcorească vara.
Deși majoritatea românilor recunosc că știu prea puțin despre scopul și eficiența acestor pompe, peste jumătate dintre ei declară că ar fi dispuși să achiziționeze un astfel de echipament în anul următor, dacă ar avea finanțarea necesară și ar beneficia de subvenții din partea statului.
„Motivul principal pentru care românii ar achiziționa o pompă de căldură este eficiența energetică și reducerea costurilor cu energia. Peste 90% dintre respondenți indică drept motiv principal scăderea cheltuielilor cu utilitățile și aprecierea funcției duble de încălzire și răcire a locuinței. Beneficiile pentru mediu sunt și ele pe lista priorităților pentru 84% dintre respondenți. Pompele de căldură sunt văzute ca o soluție alternativă de către 32% dintre cei care locuiesc în zone fără acces la termoficare sau gaze naturale”, se menționează în studiu.
Cu toate acestea, pentru 40% dintre respondenți, prețul prea mare al pompelor de căldură rămâne principalul obstacol în calea achiziției, la fel de important ca și lipsa informațiilor. Aproape 20% afirmă că lipsa unor subvenții, similare programului „Casa Verde”, constituie un obstacol semnificativ.
Totodată, 35% din cei intervievați ar lua în considerare achiziționarea unei pompe de căldură, 47% se declară indeciși, iar 18% nu sunt interesați.
În eventualitatea achiziției, aproape jumătate dintre respondenți spun că ar apela la un magazin de specialitate, peste 9% ar consulta ofertele furnizorilor de energie, iar 41% nu au o opțiune clară, simțind nevoia de a se informa suplimentar înainte de a lua o decizie.
Cercetarea sociologică a fost realizată de Sondaje Marketing Relații Publice SRL pentru platforma despre-energie.ro, un proiect al E.ON și Delgaz Grid, în perioada 9-17 mai 2024, pe un eșantion de 1.053 de utilizatori online, cu o marjă de eroare de +/-3%.
Mihai VINTILĂ
It’s actually a cool and useful piece of information. I am glad that you shared this useful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.
Hello There. I found your weblog using msn. This is a really smartly written article. I’ll make sure to bookmark it and return to read extra of your useful information. Thank you for the post. I will definitely return.
Whats Going down i am new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It positively helpful and it has aided me out loads. I am hoping to contribute & assist other customers like its aided me. Good job.
awesome
awesome